Rupsje nooitgenoeg onder de USB loep.

Gepubliceerd 2 augustus 2012 door deligarden

Wat ben ik in mijn nopjes met de USB microscoop, vanmorgen aangeschaft bij de LIDL. Gretig  ging ik vanmorgen vroeg naar de winkel en inmiddels zijn de eerste digitale prints een feit. Ik stelde me er niet teveel van voor maar het is geweldig speelgoed, voor een liefhebber moet ik er wel bij zeggen want de term ‘wicked sick’ is hier al gevallen.

Nu las ik onlangs dat het met de vlinderstand beroerd gesteld is, wel, dat is niet het geval in mijn lusttuin. Tientallen vlinders, witte, bruine, mooie en prachtige! Ze geven wat betreft voedsel de voorkeur aan de bossen bloeiende Marjolein, excellent choice!
Echter voor de voortplanting vinden ze mijn Cavolo Nero (een heerlijke koolsoort) het summum. Ik ben niet zo gecharmeerd van al die eitjes en rupsen die ik op de bladeren aantref,  laat staan van de enorme gaten die de rupsjes, uiteindelijk rupsen, erin maken. Dus breng ik mijn dagen door met het speuren en verwijderen van al dat gebroed op de Nero.  En wat denk je, de resultaten van dit monnikenwerk ging zojuist onder mijn nieuwe microscoopje! Zie hier het verbluffende resultaat: de rupsjes zijn in het echt ongeveer een millimeter groot.

Mijn dag kan, ondanks regen en klamme huid, niet meer stuk.

Gisteren was vlechtdag. MD gaf me de zeer bruikbare link   http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=2EIzZ3hAn9s
naar een aimabel filmpje over de techniek van het knoflook vlechten.
Het resultaat hangt in de keuken, een heel jaar sjalotten op voorraad! MdG

4 reacties op “Rupsje nooitgenoeg onder de USB loep.

  • Plaats een reactie